top of page
פוסטים נבחרים

לאן פונים כשנתקלים בצומת?


אחד הדברים שגיליתי על עצמי בשנים האחרונות זה, שבכל פעם שנתקלתי בצומת בחיים שלי חשבתי שאני צריכה לעשות בחירה בין 2 אפשרויות, והשאלה היחידה שנותרה לי לשאול את עצמי היא האם לפנות ימינה או שמאלה.

אם הזמן למדתי שלא בהכרח מדובר רק ב 2 אפשרויות ובטח שלא מדובר בזה שאני צריכה לעשות בחירה.

הבנתי שהחיים בנוים מהמון שבילים, כל יום אני יכולה לקום בבוקר ולבחור באיזה שביל אני רוצה לצעוד. תובנה משמעותית נוספת שלמדתי עם הזמן היא שגם אם צעדתי בשביל מסוים, אפילו לאורך זמן, אני עדיין יכולה לקום מחר ולהחליט לצעוד בשביל חדש, אם אני רוצה.

הרבה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו מצטערים על העבר נשבים במחשבה שמאחר ועשינו פעם החלטה מסוימת וצעדנו באותו שביל כל כך הרבה שנים, לעתים רוב חיינו, אנחנו לא יכולים לקום ולעשות שינוי ולהתחיל לצעוד בשביל חדש, גם אם אנחנו כל כך כמהים אליו.

זה נראה לנו כמו פנטזיה, מעין התרחשות לא מציאותית, חלום או אגדה שכל כך רחוקים מאתנו שאנחנו אפילו לא מנסים להגיע לשם או לממש אותה.

אנחנו נשענים על משפטים כגון: "אם הייתי צעיר יותר", "אם היה לי כסף", "אם היה לי יותר זמן" ועוד וברגע זה ממש חרצנו את השביל אליו פנינו באותו יום.

האם חשבתם על זה פעם שאנחנו משמרים את המצב הקיים כי לפעמים יותר קל לנו להתלונן, לקטר מאשר לקום ולעשות שינוי?

אני רוצה לגלות לכם סוד...

היופי בשינוי הוא שברגע שהעזנו לעלות על הגשר, להסתכל סביב ולבחור לעצמנו שביל חדש לצעוד בו, אנחנו לא מבינים איך לקח לנו כל כך הרבה זמן להגיע לכאן. אנחנו אומרים לעצמנו איך לא עשינו את זה קודם ומודים לעצמנו על על האומץ שהחלטנו לנסות.

אני רוצה להזמין אתכם לחשוב על שינוי קטן שאתם חושבים עליו כבר זמן מה, שאת יודעים שאתם כמהים לעשותו אבל החששות והפחדים כל פעם מושכים אתכם לאחור ועוצרים אתכם מלהתנסות בעליה על הגשר ולבדוק מה יש שם מעבר.

אחד הדברים שאנחנו לא בהכרח לוקחים בחשבון ומכביד על ההחלטות שלנו בחיים הוא שגם אם השינוי לא ימצא חן בעיננו, השביל שהחלטנו לצעוד בו לא תואם את מי שאנחנו היום, עדיין טעמנו, התנסינו ומחר יום חדש שבו נוכל לבחור שוב באיזה שביל אנחנו מעוניינים לצעוד.

לפחות לא נסתכל כל חיינו לאחור ונצטער על פנטזיה שלא מיממנו ונגיד לעצמנו שיכולנו לעשות דברים אחרת.

אל תוותרו על הרצון שלכם, לכו לאור משאלות הלב שלכם, סמכו על עצמכם, קחו אחריות על החיים שלכם ומצאו את השביל שמתאים לכם בקצב שלכם.

אני כאן בשביל ללוות אתכם ולהאיר לכם את הדרך,

באהבה

פוסטים אחרונים
חיפוש לפי תגיות
bottom of page