top of page
פוסטים נבחרים

מדוע כל כך קשה לנו לפנות זמן לדבר החשוב לנו ביותר - הזוגיות?

בשבועות האחרונים אני מוצאת את עצמי בהמון שיחות על נושא חוסר הזמן שלנו "כביכול" לפנות ולהשקיע בזוגיות שלנו, המון קיטורים על כמה דברים יש לנו על הצלחת שהם יותר דחופים, יותר לחוצים, יותר חשובים, יותר הכרחיים.... ולא מצליחים למצוא פנאי לזמן איכות זוגי.

גם אצלי, בתא המשפחתי הפרטי שלי, יש לנו כרגע ילדה אחת ועוד אחד בדרך שאמור להצטרף בחודש הקרוב, ואני מרגישה איך זמן הזוגיות יורד בכמותו ולאחרונה מוצאת את עצמי קובעת דייט עם בן הזוג שלי על מנת לקיים מפגשים ודיאלוגים משותפים, ולא על אדמיניסטרציה שוטפת אלא על השותפות והזוגיות שלנו (-:

למה זה קורה לנו?

אני מרגישה שיש לנו קונספציה שגויה בראש, אנחנו חושבים שלאחר שמצאנו/בנינו זוגיות, גם אם לחלקינו זה לקח המון שנים, דרש הרבה מאמץ ועבודה עצמית, אחרי שהתמסדנו נראה לנו כי הזוגיות פשוט תתנהל מעצמה. אנחנו מרגישים שעכשיו הגיע הזמן להתפנות ולשים את הפוקוס על בניית התא המשפחתי: ילדים, פרנסה ובעיקר טובעים באדמיניסטרציה של היומיום - כלים, כביסות, חוגים, הסעות, מחלות.... והזוגיות היא הראשונה שנדחקת לצד.

אז אני רוצה לחדד פה את הנושא החשוב הזה שהרבה מאתנו מתמודדים עימו ולשים עליו את הדגש...

התא המשפחתי שלנו וחוזקו מתבסס על שלד הזוגיות שבנינו לעצמינו וממשיכים לבנותו ולטפחו עם הזמן. ככל שבסיס הזוגיות שלנו הוא יותר חזק, יציב, משקיעים בו, משמרים אותו, דואגים לו, מעמיקים את הקשר הזוגי, כך עוברים יחד, בצורה טובה ותומכת יותר, את אתגרי החיים שמחכים לנו במירוץ האינסופי שאנחנו חיים בו ושיש בו התמודדויות רבות שלא את כולם אנחנו יכולים לצפות.

הרבה מאתנו משקיעים בזוגיות רק בעיתות מתח או משבר, מה שאומר שכאשר בסיס הזוגיות כבר נסדק או מתערער.

אין סיבה לכך!

ככל שנבין ונפנים שהשקעה רציפה בזוגיות תיצור לנו דרך משותפת ושותפות יותר חזקה ונעימה, תמיכה של בני הזוג שלנו לאורך המסע הארוך, כך נשכיל לשים את תשומת הלב והמשאבים שלנו בקשר הזוגי לאורך הדרך.

אני מזמינה אתכם לקחת את ההזדמנות הזאת,

לשוחח על כך ולהחליט יחד, כמה אתם רוצים לפנות זמן ולהשקיע בזוגיות שלכם, בין אם שעתיים בשבוע על כוס יין בבית, דייט פעם בשבועיים מחוץ לבית, לילה בצימר/אוהל פעם ברבעון, כל אחד ומה שנכון לזוגיות שלו, ותכניסו את זה ליומן שלכם, כמו את כל הפגישות החשובות שלכם.

תתארגנו מבעוד מועד לבייביסיטר, על מנת שלא יהיו לכם תירוצים לאחר מכן ללמה זה לא יצא או לא הצליח, למה הייתם צריכים לבטל, כי בתירוצים אנחנו אלופים.

תחליטו שאתם רוצים לחיות את חייכם בצורה יותר נעימה, קרובה, משתפת ומשותפת כי גם כך הזמן עובר כל כך מהר ואתם לא רוצים למצוא את עצמכם שחייתם לצד הדרך והחיים הובילו אתכם לאיפה שאתם אלא אתם הובלתם את חייכם למקומות שאתם בחרתם, בתור זוג, ממקום מחויב, אחראי, בוגר.

מאחלת לכולנו שבת מקסימה (-:

פוסטים אחרונים
חיפוש לפי תגיות
bottom of page