top of page
פוסטים נבחרים

תיחזוק הזוגיות... על מה בדיוק מדובר?

מי חושב שזוגיות נשחקת עם הזמן שיצביע...

היום, באמצע קורס אימון לקשר זוגי, ישבתי לי בכסא, הקשבתי למנחה, והבנתי לעומק משהו שידעתי אותו ממזמן, אבל לא יכלתי לדייק אותו במילים.

מה זה בדיוק לתחזק זוגיות ואיך עושים את זה?

זוגיות טובה = כמה אנחנו (בתור זוג) מפנים לנו את הזמן (זה יכול להיות 10 דקות ויכול להיות גם שעה ביום) ומדברים ומתעניינים בנו ובבן הזוג שלנו, מבלי להזכיר את העניינים השוטפים של הבית (ילדים, כלכלת הבית, סידורים, חובות, נקיונות וכו,).

יש שיגידו "למי יש זמן לזה", הרי זה הדבר היחידי שאנחנו עושים בשנים האחרונות, מאז שיש לנו ילדים, וכבר לא יודעים מה זה לדבר על עצמינו או לשתף ברגשות.

יתרה מזאת, יש כאלה שאומרים שהם כבר לא יודעים איך לדבר אחד עם השניה מבלי להיכנס לוויכוח, לריב, לקונפליקט שקשה אחר כך לצאת ממנו ובעיקר לפרש אחד את השניה בצורה שאנחנו חושבים ששמענו את מה שנאמר ולא להקשיב למה שבאמת נאמר שם במציאות.

אז הנה תרגיל שלמדתי היום ומאד מצא חן בעיני והחלטתי לנכס אותו לחיי הזוגיות שלי ולהתחיל לשים לב אליו ואני מזמינה גם אתכם להתנסות בו.

כל פעם שבא לכם לבקש משהו מהבן זוג שלכם, או להתלונן בפניו על משהו שעשה ולא מוצא חן בעיניכם, תחשבו 10 שניות לפני שאתם מוציאים את המשפט ותגידו לעצמכם..

איך אני יכולה להגיד לצד השני את מה שאני רוצה לומר ממקום של שיתוף פעולה ולא ממקום של ריחוק. אני רוצה להגיד משהו שיביא את הצד השני לעשות משהו עבורי ולא לגרום לא להיסגר.

לדוגמא, אם אני רוצה להגיד לבן זוגי שמפריע לי שהוא לא מספיק מחבק ונוגע בי, את אותו משפט אני יכולה להפוך ולהגיד בצורה חיובית ופותחת לשיתוף פעולה: " אני רוצה לבקש ממך שתחבק אותי יותר כי זה מחזק לי את הבטחון בזוגיות ומעלה בי חיוך שמשנה לי את כל היום".

איך אתם חושבים שהצד השני יגיב למשפט כזה...נראה לי שזה יעלה חיוך, לא?

תנסו לשנות את השפה בינכם שכל כך התרגלתם אליה ולהמציא שפה חדשה, לתבל אותה ביותר הומור, שיאפשר לכם להתקרב אחד אל השניה ולא להרחיק..

פוסטים אחרונים
חיפוש לפי תגיות
bottom of page