top of page
פוסטים נבחרים

החזרה לשגרה

כמה קשה לחזור לשגרה לאחר תקופת חופש כל כך ממושכת אני מרגישה שלא רק לילדים שלי קשה לחזור לשגרה אלא גם לנו (-: היה לנו המון זמן משפחה, המון כיף, פעילויות, טיולים והכל נעשה בוייב הרבה יותר רגוע כי לא מיהרנו לשום מקום. והנה חזרנו לשגרה ויש לנו ציפיה שתוך יום החיים יחזרו לתלם, יתקתקו, בעיקר בבקרים, כולם יחזרו לנהל זמנים בצורה יותר מדויקת, יהיו קשובים לנו... והפלא ופלא המצב לא כך! הילדים שלנו בכלל לא מבינים מה הלחץ פתאום, למה אחרי חודש שלם הם פתאום צריכים למהר בבוקר, להתלבש יותר מהר, לאכול יותר מהר, לצאת מהבית יותר מהר כאילו משהו מחכה להם בגן אחרת... אחרת מה? מבחינתם שום דבר לא השתנה, הם יכולים למרוח את הבוקר, להמשיך לשחק להם במשחקים, להחליף כמה תלבושות שהם רוצים בבוקר, לריב, להשלים, לרצות להשאר בבית ושאנחנו נתמודד עם זה.

אז החלטתי כדי להקל על החזרה לעשות להם הכנה, אני כבר הבנתי שהילדים שלי ברגע שעושים להם הכנה זה מקל על ההבנה שלהם, זה מייצר להם חיבור לדברים שאנחנו מבקשים מהם, זה פחות מפתיע אותם ואז אפשר לקבל יותר שיתוף פעולה. אני מסבירה להם בערב שמחר בבוקר אמא ואבא צריכים להתחיל את העבודה בזמן, אצלי העבודה גם מתנהלת בקליניקה בבית, לכן מסבירה להם שהם צריכים לצאת בזמן לגן כדי שאני אוכל להתחיל לעבוד. וכן, הם מבינים, הם חשים כמה זה חשוב לנו. לא כי צעקתי, לא כי הפתעתי, אלא כי לקחתי את הזמן לשבת ולהסביר להם, כי רתמתי אותם אליי בכך ששיתפתי אותם כמו גדולים, הסברתי כמה זה חשוב לנו.

גם אני הבנתי, שאולי כדאי גם לקום קצת קודם, לארגן את הדברים בנינוחות כדי שגם אנחנו לא נכנס ללחץ, לשבת רגע לפני שהכל מתחיל ולקחת נשימה.

לא יודעת איך החזרה לשגרה עובדת אצלכם אבל אולי זה יוכל לעזור גם לכמה מכם.

תזכרו הילדים שלנו לא ממהרים לשום מקום וגם אין להם סיבה (-:

שבוע נפלא ומבורך

פוסטים אחרונים
חיפוש לפי תגיות
bottom of page