top of page
פוסטים נבחרים

איך לעזאזל משתחררים מהתקיעות הזאת?

כמה פעמים קרה לך שהרגשת תקיעות בעסק שלך, ביחסים הזוגיים שלך, בעבודה או אפילו ביחסים מול אחד הילדים?

לי זה קרה לא מעט...

לרוב אנחנו לא מצליחים להשתחרר מהתחושה הזאת, לא משנה מה אנחנו עושים.

על מנת לצאת מהתקיעות הזאת אנחנו מנסים לעשות המון פעולות, שינויים בחיים, כל דבר רק כדי לא לחוש את התחושות השליליים שמלווים את תחושת התקיעות כגון תסכול, לחץ, חוסר אונים ועוד.

הקושי הכי גדול שלנו הוא להכיל את עצמנו במצבים של חוסר וודאות, על מנת לא להישאר שם יותר מדי זמן ננסה הכל, אבל ממש הכל, מה שבדרך כלל יגרום לנו להכנס עמוק יותר לתקיעות ולא ישחרר אותנו ממנה.

החכמה היא לעצור רגע, להתבונן עליה, לשאול את עצמנו כמה שאלות פשוטות, לראות מה באמת קורה לנו מול אותה הסיטואציה, מי אנחנו שם שזה חוזר על עצמו שוב ושוב.

העצירה הזאת משרתת אותנו פעמיים,

פעם אחת, היא מאפשרת לנו להכיל את עצמנו גם במצבי קושי, מה שיפתח את שריר הסבלנות שלנו לגבי עצמנו ויאפשר לנו בפעם הבאה לא להכנס ישר ללחץ באותה מידה.

פעם שניה, זה יאפשר לנו להסתכל ולהבין באמת ממה התקיעת נובעת ולא לרוץ ישר לפתרונות. לעתים הפתרון הוא בכלל העצירה עצמה, כי היא תאפשר לנו לראות דברים לא יכלנו לראות קודם.

תחשבו רגע על קשר סבוך שאתם מנסים לפרום מחבל, הדרך הקצרה והמדויקת ביותר לפרום אותו היא רגע לעצור, להסתכל על הכל ממבט על, לעקוב אחרי החוטים ולראות מאין הם באים ולאן הם הולכים, רק אז אפשר להתחיל לגשת לעבודה ביתר קלות ולהצליח. אם נתחיל ישר לנסות, לעתים נעמיק את הקשר ולא נגרום לפתיחתו.

חשוב להבין, שככל שננסה לפתור מהר יותר את הקשיים שלנו מבלי להבין במה באמת מדובר, לעתים נפספס את המהות ונשקע בסוף עמוק יותר בתוך הבעיה, וחבל.

קחו לכם, ככלל אצבע, יום אחד לעצור, לנסות לראות את הדברים מעוד זויות, לפתוח לעצמכם עוד אפשרויות גם אם אתם בטוחים שאתם יודעים מה הבעיה. כל עוד לא הצלחתם לפתור אותה, כנראה שלא דייקתם מספיק את האבחנה שלכם.

אל תהססו להיעזר באחרים, תתייעצו, לפעמים מישהו חיצוני יכול להביא נקודת מבט שלא חשבתם עליה, אל תתביישו!

חבל לאגור את התחושות הקשות האלה אצלנו כאשר יש דרך איך להשתחרר מהם, תהיו יותר רכים וסבלניים כלפי עצמכם, כי זאת בדרך כלל הבעיה הכי גדולה שלא מאפשרת לנו לראות את הדברים כמו שהם. אין לנו סבלנות כלפי עצמנו ואנחנו רוצים לפתור כאן ועכשיו.

פוסטים אחרונים
חיפוש לפי תגיות
bottom of page