top of page
פוסטים נבחרים

איך תופסים הזדמנויות

יש בחיים המון הזדמנויות שאנחנו לא תמיד מצליחים לראות אותם ככאלה כי הזוית שבה אנו מסתכלים עליהן היא לא נכונה. כמו שנאמר הכל בעיני המתבונן, גם כאן, אם תחליטו לראות חלק מחוויות החיים כהזדמנויות כך הן יהיו.

קחו לדוגמא חופשות של הילדים שלנו, כמה מאתנו באמת שמחים שיש לילדים חופש מהמסגרות בחגים ולא מתלוננים על כך שכהורים אנחנו מפסידים ימי עבודה מה שיוצר מרמור ותסכול, כל פעם מחדש, ומביא אותנו לרוב לדאוג לסידור לילדים ולא לשמוח לקראת הזמן איכות שלנו איתם?

אני מאמינה שמאחר ויש את נסיבות החיים, שלא תלויות בנו, כגון חופשות, שהן עובדה מוגמרת שכל שנה חוזרת על עצמה, אנחנו יכולים להחליט להסתכל עליהן מזוית קצת שונה.

אני משתדלת לומר לעצמי שזה הזמן לצאת מהשגרה, לבלות עם הילדים שלי, להנות מזמן האיכות שיש לי איתם ולהכיר אותם יותר לעומק. אני מחליטה שבימים אלה אני מתנהלת איתם יותר בנחת, מאפשרת יותר, לא נמצאת בתחושת לחץ כמו בימים רגילים שבהם יש לי בקושי 3 שעות חטופות שבתוכן לרוב נכנסים כל מיני אלמנטים אדמניסטרטיביים כגון: מקלחות, ארוחת ערב, שעת סיפור ואז כבר הולכים לישון.

ברגע שאני מחליטה להסתכל על זה כך אני נהנית יותר, משוחררת יותר ומראש מתחלקת עם בן זוגי בימים כדי שלכל אחד מאתנו יהיה זמן עם הילדים וזמן לעבוד.

מילת המפתח אצלי היא תכנון מראש, אני מתכננת מי יהיה איתם באיזה ימים כדי שאני אגיע לימים שאני נשארת איתם נינוחה ומוכנה לבלות איתם את כל היום. זה מאפשר לי לאגור אנרגיות מראש ולהגיע יותר סבלנית לימים האלה. בואו נהיה כנים, לאחר יום שלם עם הילדים אני חוזרת מותשת הביתה ועם הלשון בחוץ אבל גם אסירת תודה על ההזדמנות שניתנה לי לחוות איתם חוויות חדשות, לראות אותם באור שונה ובעיקר לתת להם את עצמי ואת האהבה שלי למשך יום שלם.

אני גם מבינה תוך כדי שאין לנו הרבה הזדמנויות כאלה לבלות עם הילדים שלנו ימים שלמים ולהנות מהם ומהביחד הזה ולכן בחלק מהחופשים אני משתדלת לתכנן טיול משפחתי של יומיים על מנת להתנתק מהשגרה ומהבית, דבר שמאפשר לכולנו להיות ביחד כמשפחה, נותן לכולנו עצמאות בטבע ותחושת חופש אמיתית שמטעינה אותנו באנרגיות חדשות. אני למדתי שהרבה יותר קל לי להתנהל עם הילדים שלי בחוץ, בטבע, בטיול מאשר להיות איתם יום שלם בבית כי זה מתיש אותי הרבה יותר ומרגיש לי שבסוף בזבזתי זמן יקר על טלויזיה וסתם רביצה בבית.

אצלנו במשפחה הטבע מאפשר לכל אחד מאתנו להנות ממה שכיף לו, אחד יכול להסתובב, אחד לשחק במשחקים, אחד לקרא ובעיקר לטייל יחד ולגלות דברים חדשים וכל אחד מוצא את הדברים שממנו נהנה ומתמלא מהם. לא רצים אחרי אף אחד ומרגישים את הביחד בצורה הטהורה ביותר.

אני רוצה להזמין אתכם לנצל את הזמן הזה שממילא אתם יודעים מראש שתבלו עם הילדים שלכם ולצאת מהשגרה, תתכננו משהו שעושה לכולכם כיף, משהו שיאפשר לכם להיטען באנרגיות חדשות ולהנות מהילדים שלכם ולראות אותם באור חדש, להכיר אותם יותר לעומק בשונה מבחיי היומיום היותר לחוצים והשגרתיים.

חג שמח ושבוע נפלא!

פוסטים אחרונים
חיפוש לפי תגיות
bottom of page